Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učím se říkat ty
JANÁČKOVÁ KOJANOVÁ, Hana
Cílem práce je nabídnout možnosti využití pedagogiky Franze Ketta v předškolním vzdělávání v České republice. Teoretická část práce se věnuje vývoji pojetí dítěte a představí specifika pojetí dítěte v Celistvé na smysl zaměřené náboženské pedagogice Franze Ketta, jeho aplikaci v koncepci Učím se říkat ty a vliv na fungování mateřské školy. Těžištěm výzkumu byla pozorování dle předem stanovených kritérií v mateřských školách regionu Schlanders v Jižním Tyrolsku. Pedagogika Franze Ketta a její principy jsou podstatou zdejší koncepce (programu) vzdělávání. Zformulované možné přínosy této koncepce lze doporučit pro praxi v mateřských školách v České republice. Na základě závěrů byl navržen školní vzdělávací plán ?Nikdy nejsi sám?.
Dimenze výtvarného umění ve školní výuce náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá hledáním možností spojení výtvarného umění se světem náboženství, které objevuje v jejich společné řeči symbolů a obrazných vyjádření. Tyto skutečnosti mohou být následně umístěny do náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení těchto oborů se věnuje první kapitola, která zároveň naznačuje principy, které určují směr dalšího postupu. Druhá kapitola představuje reflexi mezioborové spolupráce společenských věd, které jevy náboženství a umění hodnotí ze svých rozdílných oborových hledisek. Jedná se zejména o tyto oblasti: antropologie, sociologie, psychologie a teologie. Otázce zkušenosti s uměním a náboženské zkušenosti, a jejich vzájemným souvislostem se věnuje třetí kapitola. Ve čtvrté kapitole se tato práce věnuje otázce symbolu, jeho možnému užití v náboženství a v umění, a rozvíjí také pojednání o znaku ve výtvarném umění a o metafoře v biblických textech. Tento celek uzavírá zhodnocení jednotlivých metod, které mohou být uplatněny při práci s obrazem v náboženské výuce. Jsou to: didaktika korelace, didaktika symbolu, didaktika biblického textu a obrazu či interpretace symbolu, které jsou doplněny o nový pohled programu ?Filosofie pro děti?. Tyto uvedené didaktické a metodické teorie jsou uplatněny v modelovém návrhu pro možnou aplikaci ve výuce náboženství.
Využití biblických motivů ve volnočasových aktivitách
KAPOUNOVÁ, Marie
Práce se zabývá zpřístupněním Bible mládeži, metodami a technikami, které lze při práci s ní využít, přičemž se podrobněji věnuje využití hudby při práci s Biblí. První část je teoretickým úvodem, kde je především objasněno, proč se s Biblí setkávat. Dále jsou zde uvedeny základní informace potřebné pro uspořádání biblického setkání pro mládež. Druhá část začíná návodem, jak zařadit jednotlivé metody a techniky do biblického setkání, a následně zpracovává konkrétní metody a techniky, které lze při práci s Biblí využít. Třetí část se pak věnuje hudební teorii a konkrétním hudebním metodám a technikám.
Klasická hudba v náboženské výchově žáků 1. stupně ZŠ
NOSKOVÁ, Blanka
Práce se zabývá klasickou hudbou v nábožesnké výchově dětí mladšího školního věku. Definuje pojem hudba a sleduje její význam v životě člověka a společnosti. Poukazuje na její emocionální, sociální a zejména duchovní dimenzi. Ptá se, co je hudbě a náboženství společné a poukazuje na významné místo hudby v náboženství. Praktická část práce přináší několik ukázek konkrétního využití klasické hudby při hodinách náboženské výchovy.
Obraz Boha u dětí mladšího školního věku v Církvi bratrské
SVOBODOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematiku obrazu Boha u dětí mladšího školního věku v Církvi bratrské. Jejím cílem je ukázat charakteristiky tohoto obrazu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou představeny nábožensko-pedagogické teorie týkající se vývoje víry a obrazu Boha, problematika symbolů a náboženské zkušenosti, dále vývoj dítěte v mladším školním věku s důrazem na předávání víry a vývoj obrazu Boha. Přiblížena je také Církev bratrská, její nauka o Bohu a způsoby náboženské výchovy. V praktické části je ukázáno výzkumné šetření ve dvou sborech Církve bratrské, jehož výsledky jsou analyzovány, srovnávány a interpretovány za pomocí poznatků z teoretické části práce.
Dětské vikariátní poutě v českobudějovické diecézi z pohledu katechetiky a náboženské pedagogiky
PECHEROVÁ, Jana
Práce se zabývá dětskými vikariátními poutěmi v českobudějovické diecézi. Cílem práce je vytvořit teoretickou část a definovat základní pojmy, co je to dětství, diecéze, vikariát, farnost, pouť, katechetika, náboženská pedagogika, projektová výuka. Dále vytvořit praktickou část, jejíž součástí je projekt dětské vikariátní poutě, a příklad, jak by měla dětská vikariátní pouť po stránce didaktické vypadat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.